Nòvas ← d’Autras notícias

Wert, escollit l’enemic del català 2014

L'actual ministre d'Educació, Cultura i Esports ha guanyat, per votació popular, el premi de l'Enemic del Català que organitzava la Plataforma per la Llengua. Wert ha rebut 3.212 vots i se li farà entrega d'una samarreta de la Plataforma amb la inscripció "volem viure plenament en català".

La Plataforma per la Llengua va posar en marxa aquesta campanya amb 20 candidats per tal de commemorar els 20 anys de trajectòria de l'entitat i per evidenciar que el català segueix patint agressions i discriminacions en l'actualitat.

Segur que molts de vosaltres heu tingut dubtes per votar un únic candidat. Al final, prop de 6.000 persones us heu acabat decantant per una de les opcions, i la més majoritària ha estat la de Wert. El Ministre d'Educació, Cultura i Esports del Govern Espanyol ha rebut més de 3.000 vots pels mèrits que acumula.

Wert estava nominat per haver-se carregat el sistema educatiu aprovat pel Parlament de Catalunya i per construir un règim lingüístic en el món de l'educació sense precedents a Europa, que sepulta tot el sistema lingüístic d'una escola per les demandes dels pares d'un sol alumne.

José Ramon Bauzá amb 955 vots, Alberto Fabra amb 313, Rajoy amb 216, i Albert Boadella amb 185 segueixen el guanyador del premi. Darrere d'ells, trobem, per odre: Albert Rivera (171), el Tribunal Constitucional (117), Luisa Fernanda Rudi (80), Francisco Marhuenda (63), la Constitució espanyola (54), Ana Magaldi (52), Coca-Cola (45), François Hollande (41), els Eurodiputats del PP i del PSOE (39), Federico Jiménez Losantos (39), la Guàrdia Civil i el Cos Nacional de Policia (37), La Casa Reial (21) i Camilo Tarrazón (21). Finalment, doncs, qui s'endurà la samarreta de la Plataforma per la Llengua serà José Ignacio Wert.

Estem molts contents per la repercussió que ha assolit la campanya i per la participació de tots vosaltres. 5.969 vots és una xifra més que remarcable. Seguirem treballant per aconseguir viure plenament en català, malgrat no ens ho posin fàcil i sovint ens menystinguin i ens malentenguin. Nosaltres, com l'APM, seguim prenent-nos amb humor les crítiques i us agraïm de tot cor les mostres de suport: gaudiu d'aquest vídeo (min. 25).

Parteja