Nòvas ← d’Autras notícias

| Publicada per Gemma Pera

Última quedada del 2014 del Voluntariat Lingüístic

Aquest cop, l'escenari va ser ben nadalenc, la Fira de Santa Llúcia!

Les quedades del Voluntariat Lingüístic acostumen a ser sortides culturals que permeten als aprenents de conèixer millor la cultura catalana i practicar la llengua, i al mateix temps és també una bona ocasió perquè hi hagi un intercanvi cultural i els catalans puguin aprendre'n de gent d'altres orígens i cultures. Aquesta vegada, aprofitant que a la plaça de la catedral hi havia moviment, vam anar a treure el nas per la Fira de Santa Llúcia. Allà vam poder veure tota mena de caganers haguts i per haver-hi, tions, rams de vesc, simbombes i altres instruments tradicionals i diversos productes artesanals. N'hi havia per triar i remenar, en aquesta fira! Les parades dels tions i dels caganers són les que més gràcia ens van fer. Heu intentat mai explicar la lògica del tió, un tronc que després de ser alimentat i estomacat, caga regals? Vosaltres us fareu un tip de riure per les cares de desconcert i d'incredulitat dels qui us escolten i ells per aquests costums tan originals i, sobretot, escatològics!
Després de tafanejar entre les parades, vam anar a prendre xocolata desfeta amb xurros i melindros al carrer Petritxol per fer passar el fred i anar entrenant l'estómac per als tiberis nadalencs. Una bona manera d'acomiadar l'any, oi?

Des del Voluntariat lingüístic us desitgem un bon any nou i que el 2015 siguem més a prop de poder viure plenament i lliurement en català!

Parteja