Nòvas ← d’Autras notícias

El govern central troba encara massa tova la llei d’en Bauzà que imposa el castellà a l’etiquetatge i la porta al Tribunal Constitucional

Malgrat que la nova llei de consum d'en Bauzà va suprimir l'articulat pel qual les dades sobre salut i seguretat podien ser també només en català si eren prou intel·ligibles des del castellà,  el govern central l'ha portada al tribunal constitucional espanyol per trobar-la encara massa tova. La nova llei balear (del 2014 i que substitueix la del 1998) estableix que totes les dades sobre salut i seguretat a les persones han de ser en castellà, però la resta d'obligatòries poden ser en castellà o català.; cosa que es contradiu amb les disposicions de l'Estat. Cal recordar que la Plataforma per la Llengua ja va denunciar que a juny del 2014 hi havia 180 disposicions de l'Estat que obliguen les empreses a etiquetar en castellà. Podeu veure'n l'estudi aquí: Informe «Al menos, en castellano: 180 disposicions obliguen a etiquetar en castellà els productes venuts a Catalunya».

Aquesta obligació és plenament compatible amb l'obligació d'etiquetatge en català sempre que també hi sigui el castellà tal com estableix la llei catalana del Codi de consum, però l'estat espanyol entén que no és així i porta tot intent d'equiparació del català al castellà als tribunals per perpetuar un sistema únic a la Unió Europea pel qual el català seria l'única llengua amb tants milions de consumidors no obligatòria a l'etiquetatge.

Parteja