Nòvas ← d’Autras notícias

Adheriu-vos al manifest pel joc en català!

Volem reclamar el dret dels infants a poder jugar en català. Per això, a partir d'avui, i coincidint amb l'èxit de la Festa pel joc i el lleure en català, la Plataforma per la Llengua ha començat a recollir adhesions públiques a un manifest creat expressament per a l'ocasió i que recull aquesta reivindicació. Podeu signar l'adhesió al manifest a través d'aquest web: http://jocsijoguines.cat/festa-pel-joc-i-lleure-en-catala/.

Segons les últimes dades de què disposa la Plataforma per la Llengua, menys d'un 8% de les joguines incorporen el català. El 92% no tenen les informacions reglamentàries d'acord amb la normativa vigent pel que fa a l'ús del català en l'etiquetatge, com marca la Llei del Codi de Consum de Catalunya. Per això, l'ONG del català demana que els nens puguin jugar en la seva llengua i reclama a la indústria que faci joguines que incorporin el català: ninots que parlin català o jocs de taula en català. L'actriu Montserrat Carulla ha llegit públicament el contingut del manifest en el marc de la 11a Festa pel joc i el lleure en català.

Parteja