Nòvas ← d’Autras notícias

Noves activitats de la Plataforma per la Llengua al Maresme!

La Plataforma per la Llengua del Maresme us proposa tres activitats per aquest mes de novembre que no podeu deixar passar. Consulta-les i participa-hi!

Aquest mes de novembre, la Plataforma per la Llengua del Maresme us proposa tres noves activitats pels propers caps de setmana relacionades amb la nostra llengua! Tot seguit, us les detallem:

Dissabte 15 de novembre: II Concurs de Scrabble en català al Maresme

La Plataforma per la Llengua d'Arenys de Mar i l'Ateneu Arenyenc organitzen el II concurs de Scrabble del Maresme el dissabte 15 de novembre a les 5 de la tarda a l'Ateneu Arenyenc (C/Josep Anselm Clavé, 22), amb col·laboració de la Federació Internacional de Scrabble en Català.
El concurs es jugarà en 3 rondes seguint el sistema suís amb un màxim de 10 tirades per ronda. A l'inici de l'acte us donarem les indicacions oportunes. La inscripció és gratuïta i estarà oberta fins a un quart abans de començar el concurs. El correu de contacte i per inscriure's és: plmaresme@plataforma-llengua.cat i contacte@fiscrabble.cat o al mateix Ateneu Arenyenc abans del concurs.

Hi haurà els següents premis:
- 1r premi: 1 caixa de 6 ampolles de cava per la llengua.

- 2n premi: 3 ampolles de cava per la llengua.

- 3r premi: 2 ampolles de cava per la llengua.

- Premi a la millor jugada amb l·l: 1 lot Moritz.
- Premi a l'scrabble de puntuació màxima: 1 lot Moritz.

Esperem que us animeu a participar en el joc de llengua per excel·lència.

Diumenge 23 de novembre: Patrícia Gabancho presenta el seu llibre "Les dones del 1714" a Canet de Mar

El diumenge 23 de novembre, a les 12 h del migdia, a la Sala Cultural Ramon de Capmany, la Plataforma per la Llengua i Sàlvia, us oferirem la presentació del llibre "Les dones del 1714" a càrrec de la seva autora, la periodista i escriptora Pa- trícia Gabancho. L'acte forma part dels actes de commemoració dels fets del 1714.
La pèrdua de llibertats de Catalunya va ser un moment tràgic en un llarg episodi històric que va des del 1701 fins més enllà de la Pau de Viena el 1725. Té lloc en les taules de la diplomàcia internacional, on el «cas dels catalans» es manté vigent durant molt de temps. A Catalunya tampoc s'acaba tot el 1714: pocs anys després s'escriu el primer «memorial de greuges» reclamant allò que s'hi havia perdut. Que no eren només les llibertats sinó també un model de desenvolupament i progrés: el que més tard recupera el catalanisme.
És una perspectiva diferent que ens permet trobar nous prota- gonistes, com ara el poderós Ramon Vilana-Perlas. I, fins ara amagades, les dones. Aquest llibre fascinant -en el qual parti- cipen historiadors importants- ens dóna un nou 1714 i unes heroïnes desconegudes i oblidades.

Divendres 28 de novembre: Recital de poesia en llengua de signes catalana a càrrec de Manuel Arizaga

El divendres 28 de novembre, a les 7 del vespre, a la Biblioteca P. Gual i Pujadas, el rapsode Manuel Arizaga oferirà un monòleg de poesia visual d'un poema del Guernica de Pablo Picasso, en llengua de signes catalana (LSC). Arizaga és professor de llengua de signes. Presentarà l'acte, la lingüista Celia Alba, que farà una introducció al recital de poesia.
L'acte comptarà amb servei d'interpretació simultània en català i llengua de signes catalana (LSC). Ha estat organitzat per la Plataforma per la Llengua Canet de Mar, amb la col·laboració del laboratori de llengua de signes catalana de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i del Centre de Persones Sordes del Maresme a Mataró.
L'acte farà de cloenda del Correllengua 2014 de Canet de Mar. Serà el tercer any consecutiu que acomiadem el Correllengua amb un acte en LSC.

Parteja