Nòvas ← d’Autras notícias

Plataforma per la Llengua i WICCAC sol·liciten al Grup Godó que implementi una versió digital de La Vanguardia en català

Les entitats assenyalen que els altres diaris catalans més llegits ja disposen d'una versió digital en la nostra llengua: El Periòdico, El PuntAvui, Ara i des d'aquest mes d'octubre també El País A la comunicació, les entitats remarquen que l'edició

La Plataforma per la Llengua i WICACC han enviat una comunicació al Grup Godó, demanant la implementació d'una versió en català web digital de La Vanguardia, el diari més llegit a Catalunya. Tot i que des de fa més de tres anys que l'edició en paper de La Vanguardia ja compta amb una edició en català, l'edició digital és encara només en castellà.

Amb l'obertura de l'edició digital en català del diari madrileny El País, actualment 4 dels 5 diaris en paper més llegits de Catalunya, tenen edició en llengua catalana: El Periódico, PuntAvui, Ara i l'esmentat El País. En aquest context de normalització del català en les edicions digitals dels mitjans de comunicació, la manca de la nostra llengua al web de La Vanguardia és percebuda pels lectors com una incongruència, i més tenint en compte que ja existeix l'edició en català de l'edició en paper.

Les dues entitats estan plenament convençuts que Grup Godó valorarà la necessitat de finalitzar el procés de normalització lingüística de La Vanguardia, després dels èxits de RAC1 i 8TV, altres empreses del grup de comunicació que treballen en català. També destaquen que la implementació del català a l'edició digital millorarà la satisfacció d'una part molt substancial dels lectors i subscriptors, en primer lloc de tots aquells que ja llegeixen la versió paper en català.

Parteja