Nòvas ← d’Autras notícias

Es presenta la Plataforma per la Llengua a Cervelló

El passat divendres 6 de juny, va presentar-se la Plataforma per la Llengua a Cervelló. L'acte va anar a càrrec dels responsables de la territorial del Baix Llobregat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Cervelló

Divendres 6 de juny a la sala d'actes de la Biblioteca de Cervelló es va dur a terme la presentació de la Plataforma per la Llengua en aquesta vila del Baix Llobregat. La inauguració de l'acte va anar a càrrec de la Sra. Montserrat Molas, regidora de Joventut, Patrimoni Històric i Dona de l'Ajuntament de Cervelló, i els encarregats de presentar l'entitat van ser Rosa Monforte, membre de la Junta Executiva Territorial, i Marc Piera, portaveu de la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera.

La regidora va reconèixer el gran paper que ha fet la Plataforma per la Llengua al llarg dels seus 20 anys d'història i va destacar el compromís cívic de les entitats que, sense afany de lucre, treballen per la llengua i per la cohesió social. En aquest sentit, va afirmar que aquestes activitats compten amb tot el suport de l'Ajuntament.

Rosa Monforte va fer un resum de les activitats recents de l'entitat, centrant-se en la tasca del voluntariat i de la promoció de la llengua en moments difícils.

Marc Piera va fer una llarga exposició sobre totes les activitats que la Plataforma per la Llengua durà a terme durant el 2014, tant des de la seu nacional com des de la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera, dividides per àmbits d'actuació, entre les quals destaquen la commemoració del 20è. aniversari de l'entitat.

En acabat, es va obrir un fecund diàleg amb el públic, que es va interessar per la situació del català al cinema, a les diferents administracions de l'Estat espanyol, als territoris dels Països Catalans i a Europa.

Al llarg de la xerrada la Llibreria Punt Llibre de Cervelló va vendre exemplars del llibre Plataforma per la Llengua. 20 anys defensant el català, de Francesc Marco.

Des de la Plataforma per la Llengua es vol agrair l'interès de tots els assistents per conèixer l'ONG del català i la situació de la nostra llengua; a Aniol Costa, pel reportatge fotogràfic que va fer de l'acte; i a l'Ajuntament de Cervelló, especialment de la regidora Montserrat Molas, i a la Biblioteca de Cervelló, per la seva col·laboració a l'hora d'organitzar i de dur a terme l'acte.

Parteja