Nòvas ← d’Autras notícias

HTC confirma a la Plataforma per la Llengua que ha inclòs el català als seus terminals mòbils

El fabricant taiwanès de terminals mòbils intel·ligents HTC, una de les empreses més importants del sector, ha confirmat a la Plataforma per la Llengua, a través de la seva filial ibèrica, que ha inclòs la llengua catalana en tots els terminals. L'entitat va contactar amb l'empresa, arran de les especulacions sobre la inclusió del català en els darrers terminals d'HTC, i uns mesos més tard la companyia va respondre: "des del llançament del HTC One Max, al novembre de 2013, tots els telèfons d'HTC ja inclouen el català i les versions de models anteriors que s'actualitzin a software 4.3 i amb HTC Sense 5.5 o superior passaran a tenir el català entre els idiomes a seleccionar."

La Plataforma per la Llengua celebra que una nova multinacional del sector de les noves tecnologies, com HTC, incorpori la llengua catalana en els seus productes i serveis. I, recorda, que, progressivament, els principals fabricants de telèfons mòbils intel·ligents, com ara Sony, Samsung, Apple, Blackberry, Nexus, Firefox, o Nokia, han inclòs la possibilitat d'escollir el català com a idioma del terminal. Malgrat tot, encara hi ha fabricants com Motorola o ZTE, que no s'han adaptat al mercat català i continuen sense incorporar la nostra llengua als seus terminals.

La normalització de la llengua catalana en l'àmbit de les noves tecnologies, i especialment en el sector dels smartphones, on moltes grans empreses multinacionals han apostat per oferir als consumidors productes i serveis en aquesta llengua, demostra el potencial econòmic de la nostra llengua i que el català és una inversió i un recurs necessari per a les empreses que comercialitzen els seus productes als territoris de parla catalana.

Parteja