Nòvas ← d’Autras notícias

Hem aconseguit el #repteCocacola i hem reunit més de 40.000 llaunes per l'etiquetatge en català! Gràcies a tots per participar-hi!

La Plataforma per la Llengua ha denunciat avui que grans empreses com Coca-Cola vulneren expressament la llei que garanteix el dret de rebre l'etiquetatge en català. Per denunciar això i també la responsabilitat de l'administració en aquesta qüestió, ha convocat a la ciutadania a la plaça de Catalunya de Barcelona per crear un gran mural amb llaunes de Coca-cola on s'hi ha pogut llegir "ETIQUETEU EN CATALÀ!". Ha estat el #repteCocacola, tot un èxit de participació ja que s'ha doblat el número de llaunes que s'havia demanat, s'han recollit en total 40.000 llaunes per l'etiquetatge en català! Gràcies a tots i a totes per col·laborar-hi!!

L'objectiu que la Plataforma per la Llengua s'havia marcat era el d'aconseguir 20.000 llaunes per l'etiquetatge en català, però la gran implicació d'entitats cíviques de tot tipus i de ciutadans a títol personal que han anat recollint llaunes durant mesos han fet que aquesta xifra s'hagi superat amb escreix: finalment, les llaunes recollides han superat àmpliament les 40.000.

D'altra banda, milers de persones han passat al llarg del matí per participar en l'elaboració del mural "ETIQUETEU EN CATALÀ!". Entre elles, cares conegudes com Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural i Miquel Calçada, periodista. També la Directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa, el vicesecretari General de Comunicació i Estratègia d'ERC, Oriol Amorós, i el diputat d'ERC Joan Tardà. Els actors Joel Joan i Anna Sahun i també la presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana, Carme Forcadell.

Des de la Plataforma agraïm la feina que han fet prop de 200 voluntaris i col·laboradors des de que es va obrir la convocatòria per recollir les llaunes per tot el territori català, entre 50 i 60 només avui. També agraïm la col·laboració de l'actor Jordi Martínez, conegut per ser un dels personatges protagonistes de la sèrie de TV3 "KMM", que ha fet de mestre de cerimònies, conductor i presentador de la jornada, que s'ha desenvolupat en un ambient festiu i emotiu. Al final de l'acte s'ha recordat la figura del qui va ser director i un dels fundadors de la Plataforma per la Llengua, Martí Gasull, que va morir ara fa dos anys en un accident fent alpinisme. La seva mare, Pilar Roig, ha estat l'encarregada de col·locar l'última llauna del mural, una llauna de Coca-Cola que va servir per fer el mosaic del 1993.

I és que l'acte ha servit per commemorar l'aniversari de l'entitat, que arriba als 20 anys. Precisament l'acte fundacional, el 12 de desembre de 1993, va ser la creació d'un mural similar però en aquella ocasió amb 15.000 llaunes. El president de l'ONG del català, Òscar Escuder, ha manifestat la seva satisfacció per la gran participació ciutadana en la campanya i ha remarcat que "aquesta trajectòria de 20 anys és una mostra de la consolidació de la Plataforma per la Llengua, l'ONG del català, com una entitat de referència en la defensa del català".

Cal destacar que la campanya no demanava en cap cas que es begués més Coca-Cola, sinó que les llaunes que ja es consumirien habitualment, enlloc de llançar-les, es portessin per fer el mural. D'altra banda, la campanya és curosa des del punt de vista mediambiental, ja que la totalitat de les llaunes recollides s'han portat a reciclar, un cop acabada l'acció, a un punt autoritzat.

Parteja