Nòvas ← d’Autras notícias

25 de març del 2014, 100 anys de la mort de Frederic Mistral

Avui, 25 de març del 2014, fa 100 anys de la mort de Josèp Estève Frederic Mistral (Malhana, Provença, 8 de setembre de 1830 -  Malhana, 25 de març de 1914). Frederic Mistral fou escriptor i lexicògraf provençal de llengua occitana i va guanyar el Premi Nobel de literatura el 1904. Fou el principal impulsor de la renaixença occitana amb el moviment del Felibritge. És conegut a casa nostra sobretot per la gran influència en la literatura catalana i l'obra Mireia (Mirèio o Mirèlha en occità), que va propiciar l'extensió d'aquest nom a casa nostra. Enguany se celebren un seguit d'activitats per recordar la seva obra, sobretot a Occitània i a Catalunya. Avui, és el dia escollit perquè on figuri el nom de Mistral (carrer, escola, monument, plaça...), de qualsevol lloc del món, es faci de manera simultània una ofrena de flors. Ja s'hi han sumat localitats d'Occitània, Suïssa, la Vall d'Aran i Catalunya. La Plataforma per la Llengua dóna suport a aquesta commemoració. Podeu trobar més informació al web de la CAOC http://caoc.cat/2014-any-mistral/  i el web de la Generalitat de Catalunya http://www20.gencat.cat/portal/site/Departament-de-la-Presidencia/menuitem.7b6b6ed90c92ef316d740d63b0c0e1a0/?vgnextoid=80915ef77ac42410VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=80915ef77ac42410VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

Parteja