Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua i WICCAC reclamen a dues multinacionals nord-americanes que emprin el català al web

Les entitats demanen a McDonald's i Starbucks que implementin una versió en català dels webs corporatius. La Plataforma per la Llengua i WICCAC recorden a les empreses americanes que altres multinacionals com Google, Carrefour, Samsung, Apple i més recentment IKEA ja tenen el web en llengua catalana.

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) han enviat comunicacions a les delegacions estatals de les empreses multinacionals nord-americanes McDonald's i Starbucks demanant la implementació d'una versió en català del web corporatiu. En el cas concret de McDonald's les entitats assenyalen que coneixen que la multinacional nord-americana disposa ja d'un web de cupons en català i amb el domini.cat, però no del web general.

La petició fa referència a la forta implantació de les dues empreses a Catalunya i a la resta dels territoris de parla catalana i destaca que el català no és una llengua minoritària, atès que compta amb uns 10 milions de parlants i que es troba entre les 100 llengües més parlades del món i és la catorzena amb més parlants a la Unió Europea. Finalment, es recorda que l'ús del català és extens en l'àmbit de les noves tecnologies i que empreses multinacionals com ara Google, La Caixa, Ryanair, Nestlé, Danone, Facebook, Carrefour, Samsung, Sony, entre moltes altres, disposen de web o serveis on line en català, així com la recent implementació d'una versió en català del web corporatiu de la multinacional sueca IKEA.

Les entitats esperen que les multinacionals interpel·lades reaccionin positivament a la demanda i que ben aviat totes les multinacionals amb una presència rellevant als territoris de parla catalana disposin també d'una versió en català del web corporatiu i que equiparin el tracte al consumidor catalanoparlant amb la de la resta de comunitats lingüístiques amb un pes econòmic i demogràfic similar.

Parteja