Nòvas ← d’Autras notícias

#Twittervista amb l’Assemblea de Docents de les Illes Balears, guanyadors del I Premi Martí Gasull i Roig

El dimarts 25 de febrer, el representant de l'Assemblea de Docents de les Illes Balears, Iñaki Aicart, va participar en la primera Twittervista que hem realitzat des de la Plataforma per la Llengua. Es tracta d'una entrevista a través de la xarxa social Twitter on els usuaris d'aquest canal esdevenen els entrevistadors. Entra aquí i llegeix-la!

A continuació trobareu totes les preguntes i respostes que es van generar a través del hashtag #Twittervistadocents! Algunes d'aquestes s'han hagut d'adaptar al llenguatge escrit correcte, ja que el canal Twitter deixa un espai molt limitat de caràcters per enviar missatges. Esperem que us agradi, moltes gràcies per participar-hi!

- @tostemps: Primer de tot, felicitats per la feina i pel Premi Martí Gasull. Ara hi ha més consciència lingüística a ses Illes?

- Si s'ha aconseguit arribar on s'ha arribat és perquè hi ha una forta consciència lingüística que ja existia.

- @NoemiForton: Com us sentiu després d'haver aconseguit una mobilització històrica a les Illes?

- Satisfets d'on hem arribat però la nostra lluita encara no ha acabat. Estem a la meitat del camí.

- @lavirolai: D'ençà que heu començat les mobilitzacions populars, quina ha estat l'evolució de la resposta del govern Bauzà sobre el TIL?

- Bauzá és una roca, un iceberg, no ha canviat en absolut. Ells segueixen amb els mateixos arguments.

- @margapayola: Iñaki, quina és la moral del col·lectiu, esteu animats tot i que la lluita és llarga? Feu pinya?

- Després de les vagues la gent va quedar tocada però estem ben units perquè la guerra serà llarga. No volem gastar tots els cartutxos en dos mesos perquè hi ha ganes de seguir donant guerra

- @margapayola: Com heu rebut el fet de guanyar la primera  edició del premi Martí Gasull?

- Aquests reconeixements són molt importants. Ens han fet veure l'abast de la nostra lluita des de fora

- @EulaBuch: Com viuen els alumnes tota aquesta situació? Felicitats per la feina i pel premi!!! Hi ha problemes per la qüestió del TIL? Només un 25% dels alumnes podrien seguir les classes.

- Els docents han fet molta feina perquè els alumnes no pateixin els efectes de la vaga durant el curs. Pel que fa al premi, l'hem rebut en dipòsit però representa a tota la gent que lluita pel català

- @dmun2010: Quines futures accions teniu previstes?

- Per la primavera començaran les mobilitzacions que asseguraran un final de curs calent. No tot es pot explicar, però el 8 març es farà un correfoc a Valldemosa contra les polítiques de Bauzá.

- @lavirolai: Aleshores, què esteu pensant per continuar defensant el vostre sistema lingüístic?

- Seguim treballant en contra del TIL i en temes lingüístics treballem amb altres entitats com @ocbcat (Obra Cultural Balear).

- @lavirolai: Creieu que si tota l comunitat lingüística catalana féssim quelcom conjunt, tindríem més força o cal continuar des de les Illes?

- Fa falta fer algunes coses com a conjunt. Són necessaris mitjans de comunicació de tot l'àmbit lingüístic.

- @dmun2010: Penseu que la mobilització ha sensibilitzat més a la gent?

- Amb la mobilització i la vaga indefinida vam aconseguir transmetre el nostre missatge molt millor.

- @EulaBuch: Però m'imagino que la vaga i lluita dels docents és exemple i una lliçó pels alumnes més enllà de les aules

- Els docents lluitant també estan ensenyant. És un dels nostres lemes.

- @RogerBuch: Com valoreu el paper dels pares i mares? Hi ha hagut bona coordinació?

- Ens han donat gran suport durant la vaga. Hi ha hagut un bon treball conjunt que encara continua.

- @RogerAmposta: Hi ha algun aspecte pel qual creguis que la vostra experiència pot servir d'exemple per a altres lluites?

- Segur! La nostra lluita s'inicia com a laboral i en el món empresarial pot funcionar molt millor.

- @PauMontanaro: Creus que són necessàries accions més rotundes per defensar la llengua?

- Evidentment que sí. Tot el que hem fet fins ara no ha servit per aturar els atacs contra la llengua.

- @lavirolai: Teniu alguna autocrítica a fer-vos? Des de dins, com esteu vivint la gestió de tot plegat?

-És una gestió molt dura. Tot s'ha fet estirant de les nostres vacances i el temps lliure.

- @Tugui72: No és una pregunta; és una afirmació. Sóc docent i estic orgullós del comitè de vaga de l'@Assembleadocent.

-El comitè ha tingut molt compromís però sense els docents i la comunitat educativa no s'haguera pogut iniciar.

- @IsabelRomanoF: Creus que hi ha una demanda real d,escolarització en Castellà?

- Quan es va promoure l'escolarització en castellà un màxim de 18% de les famílies ho van sol·licitar

- @dmun2010: Com us podem ajudar des de Catalunya?

-Se'ns ha recolzat moltíssim des de Catalunya i el País Valencià. Aquesta és la línia en què s'ha de continuar treballant.

Parteja