Nòvas ← d’Autras notícias

Participa en el #repteCocacola!

Ja hem començat a recollir llaunes, i en poc més d'un mes ja en tenim més de 4.000! Ens serveixen llaunes buides de Coca-cola de tots els tipus (light, zero, etc.). No es tracta que consumiu més llaunes d'aquest producte, sinó que les que ja consumiríeu habitualment, ens les porteu en lloc de llançar-les per poder fer aquesta gran acció de sensibilització.

El pròxim 31 de maig la Plaça de Catalunya de Barcelona serà l'escenari d'una gran acció massiva amb la qual volem reclamar la marca Coca-cola que etiqueti els seus productes també en català. L'acte consistirà en un gran mosaic, que es farà a terra amb 20.000 llaunes d'aquesta beguda, i que formarà la frase: "ETIQUETEU EN CATALÀ!!!".

Ara fa 20 anys, el 12 de desembre de 1993, va tenir lloc una acció molt similar que es considera el primer acte de la Plataforma per la Llengua. En aquella ocasió, 15.000 llaunes van omplir la Plaça de Catalunya per demanar l'etiquetatge en català. Vint anys després, com a ONG del català hem contribuït al fet que moltes empreses incorporin el català, però Coca-cola continua sense fer-ho. Per aquest motiu volem repetir aquesta acció, superar-la i aconseguir que, aquest cop sí, l'empresa decideixi etiquetar de manera regular el seus productes també en llengua catalana. Un canvi que de ben segur farà canviar la política d'altres companyies i aconseguirà, per extensió, que les grans empreses del país es decideixin també a incorporar el català de manera permanent i normalitzada.

Si vols col·laborar amb l'acció, consulta el web reptecocacola.cat i estigues atent als punts de recollida de llaunes que anirem habilitant. Necessitem la teva col·laboració! Encara ens en falten 16.000! Porta'ns la teva llauna i no t'oblidis de fer promoció de l'acte per les xarxes socials amb el hashtag #repteCocacola!

Parteja