Nòvas ← d’Autras notícias

Els eurodiputats catalans i la Plataforma per la Llengua reclamen a la UE que persegueixi la discriminació contra els parlants de llengua catalana

Han organitzat un acte al Parlament Europeu titulat "Linguistic discrimination in Europe, the Catalan case" amb la presència de representants de la Comissió Europea en què s'ha presentat l'informe Linguistic discrimination in Europe: The Catalan case.

Els eurodiputats Ramon Tremosa i Salvador Sedó (CiU), Raül Romeva (ICV) i Maria Badia i Raimon Obiols (PSC) han presentat aquest matí un acte en defensa d'aquells parlants de la llengua catalana (i altres llengües) que són discriminats per la llengua que parlen.

L'acte ha comptat amb la participació de la Plataforma per la Llengua, que ha donat a conèixer el seu informe sobre els 40 casos que ha recollit en què ciutadans han estat discriminats per parlar en català.

A la segona part de l'acte, els eurodiputats catalans han presentat una proposta política per tal que la legislació europea persegueixi aquest tipus de discriminació igual com ho fa amb la discriminació per motius de gènere, religió, orientació sexual o origen.

Malgrat que la discriminació per motius lingüístics és menys comú i menys coneguda que ser discriminat per motius de gènere (per exemple), els eurodiputats catalans han volgut fer èmfasi avui en aquesta situació, per a augmentar-ne el coneixement de cara a la resta de parlamentaris europeus i posar la primera pedra per a que en un futur la legislació europea protegeixi adequadament els ciutadans.

A l'acte també hi han participat Pere Puig, Delegat de la Generalitat de Catalunya davant la UE, Dani Mundet com a representant de la Plataforma per la Llengua, Jordi Solé parlamentari d'ERC i secretari general de l'Aliança Lliure Europea, Davyth Hicks de l'associació Eurolang i representants de la Comissió Europea tant en l'àmbit del multilingüisme com de la lluita contra les discriminacions.

Parteja

Documents relacionats