El Tribunal Suprem (TS) ha rebutjat avui un recurs de cassació interposat per la Generalitat contra una interlocutòria que va dictar el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) el gener del 2013 que requeria al Govern que adoptés les mesures necessàries per incorporar el castellà com a llengua vehicular en l'ensenyament al costat del català, després de la demanda presentada per la família d'un alumne.
Tant la sentència del TSJC com ara el rebuig del recurs busquen desestabilitzar i crear sensació de conflicte discriminatori a les escoles. En aquest sentit, reiterem que no hi ha conflicte lingüístic a les aules i que no hi ha una població desatesa en els seus drets. Aquest any, per exemple, de tot el volum de noves inscripcions als centres educatius de Catalunya només 17 famílies han demanat l'escolarització en castellà per als seus fills. En els darrers 30 anys, s'ha apostat sempre per al consens social i polític i per mantenir el mètode pedagògic que aposta pel català com llengua vehicular de l'aprenentatge, la llengua comuna dins dels nostres centres educatius.
La Plataforma per la Llengua seguirà implicada amb la coordinadora d'entitats per la defensa unitària de l'escola en català, Somescola.cat.