Nòvas ← d’Autras notícias

El proper 29 de gener, la Plataforma per la Llengua presenta a Brusel•les l’informe sobre 40 casos greus de discriminació lingüística a les administracions públiques

La Plataforma per la Llengua participarà en l'acte "Linguistic Discrimination in Europe, the catalan case" el proper 29 de gener a les 11 del matí, a Brusel·les, a l'edifici Altiero Spinelli. En aquesta presentació també hi participa l'Intergrup de Tradicions Minoritàries, Comunitats Nacionals i Llengües del Parlament Europeu i tres membres catalans de l'hemicicle europeu: Raül Romeva, Ramon Tremosa i Salvador Sedó.

L'acte estarà dividit en dues parts, en una primera es farà la presentació de l'informe elaborat per la Plataforma per la Llengua "En español o nada", on es reuneixen 40 casos greus de discriminació lingüística a les administracions públiques. En aquest cas però, veurà la llum la versió anglesa d'aquest document, "The catalan case". En una segona part, es presentarà una proposta de directiva sobre discriminació lingüística, en què hi participaran els tres europarlamentaris catalans esmentats.

L'informe en anglès que presenta la Plataforma per la Llengua, "The catalan case", descriu 40 casos de ciutadans i ciutadanes dels territoris de parla catalana que han estat discriminats per les administracions públiques per utilitzar el català. El document posa de manifest que els ciutadans dels territoris de parla catalana no tenen garantits els drets lingüístics reconeguts en l'ordenament jurídic, i també demostra que encara hi ha ciutadans que s'arrisquen a ser discriminats, vexats i fins i tot agredits físicament, per utilitzar el català davant les instàncies públiques.

Podeu veure l'informe complet aquí.

Parteja