Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua alerta que el Partit Popular vol modificar una llei per imposar noves obligacions del castellà a les empreses

La modificació proposada de la Llei General per la Defensa dels Consumidors i Usuaris no només referma l'obligació del castellà en l'etiquetatge i les garanties, sinó que també l'imposa en contractes, precontractes i contractes a distància. No s'aprofita la modificació per fer que les garanties i l'etiquetatge dels productes i serveis hagin de ser també en llengua catalana

La Plataforma per la Llengua vol denunciar les noves imposicions del castellà a les empreses previstes en la modificació de la Llei General per la Defensa dels Consumidors i Usuaris que impulsa el Partit Popular i que aquesta tarda ha denunciat el diputat català al Congrés dels Diputats, Joan Tardà. Podeu visualitzar la seva intervenció a través d'aquest enllaç.

Les modificacions proposades de la Llei General per la Defensa dels Consumidors i Usuaris refermen la imposició del castellà en l'etiquetatge dels productes i serveis en els articles 18 i 125 i en canvi no aprofita per fer que les garanties i l'etiquetatge també hagin de ser en català, equiparant Espanya a la resta de casos europeus amb llengües de dimensions similars a la  catalana.

Però, les modificacions van més enllà, i també imposen el castellà en àmbits on fins ara no era obligatori. Així, doncs es modifiquen els articles 60 i 98 per imposar l'ús del castellà en els contractes, precontractes i contractes a distància. Fins ara, la legislació establia que els contractes havien de ser redactats en una llengua comprensible pel client.

Avui s'han rebutjat les esmenes totals presentades per ERC i més endavant es votaran les esmenes parcials. És previst que a final de febrer es votarà la Llei, que amb tota probabilitat serà aprovada per la majoria absoluta del grup parlamentari del Partit Popular.

La Plataforma per la Llengua veu aquestes noves imposicions del castellà en l'àmbit socioeconòmic com un pas més de l'ofensiva contra la llengua catalana en tots àmbits duta a terme pel govern del Partit Popular i alerta que aquesta llei ataca la incipient normalització lingüística del català en l'àmbit de l'empresa i que vulnera els drets lingüístics dels consumidors dels territoris de parla catalana.

Durant la intervenció del diputat Joan Tardà, a més a més, també s'ha fet referència a la marginació que l'empresa Coca-cola exerceix sobre el català al no etiquetar els seus productes en la nostra llengua i fer-ho, per exemple, en llengües amb un nombre de parlants molt inferior, com és el cas de l'islandès. Podeu consultar la campanya #repteCocacola que ha engegat la Plataforma per la Llengua de recaptació de llaunes de Coca-cola per reclamar l'etiquetatge en català a través d'aquest enllaç.

Parteja