Nòvas ← d’Autras notícias

Xerrada “Escriptura i escriptures a Catalunya i arreu” a càrrec del lingüista Eduard Abelenda Puigvert

El divendres 17 de gener, a 2/4 de 8 del vespre, la secció de Canet de Mar de la Plataforma per la Llengua us oferirem la primera presentació de l'any 2014. El lingüista Eduard Abelenda Puigvert ens farà la xerrada "Escriptura i escriptures a Catalunya i arreu" amb l'ajuda d'un PowerPoint. L'acte se celebrarà a la sala d'audiovisuals del pavelló municipal d'esports al carrer Catalu-nya, s/n (cantonada amb el carrer Lleida).

Per què va començar a escriure la humanitat? L'escriptura és un artefacte o un òrgan natural? Què saben sobre l'escriptura els nens de 4 anys? Tenen la mateixa gramàtica la llengua escrita i la llengua oral? Què passa si provem d'escriure el català amb una ortografia diferent? Tenim moltes idees sobre l'escriptura que sorgeixen de la manera com nosaltres la usem en el dia a dia, però l'escriptura no s'ha usat sempre tal com ho fem ara i s'escriu de maneres prou diferents arreu del món.

Eduard Abelenda Puigvert (Salt, 1982). Llicenciat en Humanitats i en Lingüística. Màster en Lingüística Aplicada i adquisició de segones llengües. Ara fa un doctorat en Lingüística Aplicada sobre els acudits que expliquen els infants a l'escola. Des de l'any 2007 escriu el blog Voltreu tots el racons i tornareus a Falgons, on escriu sobre tots els vessants del català septentrional de transició, varietat del català parlada al bisbat de Girona. També parla de les literatures més minoritàries d'Europa i hi publica alguns poemes i traduccions. Adreça del blog: http://tornareuafalgons.blogspot.com

Parteja