Nòvas ← d’Autras notícias

Commemoració del centenari de les Normes Ortogràfiques

L'ortografia actual de la llengua catalana és hereva directa de les Normes ortogràfiques que va aprovar fa cent anys l'Institut d'Estudis Catalans. Van ser el primer referent lingüístic normatiu compartit per tots els territoris de parla catalana i van situar el català al mateix nivell de modernitat de les altres llengües d'Europa.

Conjuntament amb les Biblioteques de Mataró, volem commemorar el centenari d'aquestes normes. La Biblioteca Pompeu Fabra exposa el seu fons bibliogràfic sobre aquest tema, acompanyat per uns plafons explicatius molt didàctics.

Us convidem a venir el dia 11 de desembre a jugar amb la llengua. A les 17.30 a la Sala d'Actes de la Biblioteca Pompeu Fabra, hi farem un Superdictat, amb premis per als tres primers classificats.

A continuació, a les 18.30 h, una partida de Scrabble gegant, conduïda per Octavian Mocanu, president de la Federació Internacional de Scrabble en Català.

Quan acabem la partida, lliurarem els premis del Superdictat.

Aquesta commemoració ha estat organitzada per la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró i el Centre de Normalització Lingüística del Maresme, amb la col·laboració de la Federació Internacional de Scrabble, Plataforma per la Llengua Maresme i Òmnium Cultural de Mataró.

I s'adhereix als actes de commemoració del Centenari de les Normes Ortogràfiques de l'Institut d'Estudis Catalans.

Parteja