Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua Vallès participa en el VII edició del Cicle de Cinema Català de Sabadell

La Plataforma per la Llengua Vallès participa un any més en el VII Cicle de Cinema Català, iniciativa d'aquest gènere única als Països Catalans organitzada pel CPNL de Sabadell. Els socis i sòcies de la Plataforma disposeu d'entrades gratuïtes que podeu passar a recollir al local de la Plataforma Vallès (C/Sant Joan, 20, de Sabadell), amb el següent horari: Dilluns, dimecres i divendres de 17.00 a 21.00h. Per més informació, podeu escriure'ns a plvalles@plataforma-llengua.cat.

El cinema d'exili serà el plat fort d'aquesta edició, que també comptarà amb cinema musical i els curts guanyadors del Certamen de Ficció en Català de les Illes. I per acabar, una perla: una projecció amb llanterna màgica, un sistema de projecció amb vidres pintats inventat al segle XVII.

L'any 2005, enmig d'un panorama global de pèrdua d'espectadors a tot l'Estat, el cinema produït a Catalunya va tenir un increment de públic respecte a l'any anterior d'un 34%. Però, atenció, aquest èxit cal atribuir-lo principalment a quatre films, dos parlats en castellà i dos en anglès. De fet, de rodats en català se'n van estrenar només sis, el mateix nombre que l'any anterior, i el nombre d'espectadors de films en català, en versió original o doblada, va ser de poc més del 3% del total.

L'esperada Llei de foment de la cinematografia a Catalunya haurà de fer front a una realitat que té les dents ben esmolades. Aquesta realitat sembla esforçar-se a ser cada cop més diferent de com la voldríem. Això no ha passat desapercebut a alguns cineastes. Aquesta edició del Cicle la dedicarem a revisar aquest cinema de l'exili: pobles que esperen el retorn, persones que busquen oportunitats; en definitiva, gent que preserva la dignitat des d'un exili a vegades interior i que desconfia dels cants de sirena de la globalització. Com en desconfiaven dos col·laboradors del Cicle que aquest any ens han deixat: el cineasta Joaquim Jordà i l'historiador del cinema Joaquim Romaguera. Dues persones que des de la seva lucidesa mai van veure el món com una presó, sinó com un terreny de joc, i que mai van viure el cinema com un entreteniment, sinó com una passió. Ens queda el privilegi d'haver pogut gaudir de la seva presència.

PROGRAMA D'ACTES.
  • Dilluns 16 d'octubre.
    Roda de premsa de presentació del Cicle.
    Hora: 12 h
    Lloc: Casal Pere Quart
  • Dijous 19 d'octubre.
    ACTE D'OBERTURA. Amb la projecció de Rock & Cat, de Jordi Roigé. Presentació a càrrec del director
    Col·loqui amb Natxo Tarrés, dels Gossos, i Gerard Quintana
  • Dimecres 25 d'octubre.
    Projecció de 'Iris', de Rosa Vergés. Presentació a càrrec de la directora.
    Lloc: Cinemes Imperial
  • Dimecres 8 de novembre.
    Projecció de 'Els baguls del retorn', de Maria Miró. Presentació a càrrec de Josep A. Pérez Giner, productor
    Lloc: Cinemes Imperial
  • Dimecres 15 de novembre.
    Projecció. Cinema de les Illes Balears. Curtmetratges guanyadors del Certamen de Ficció en Català
    Presentació a càrrec Nofre Moyà, director
    Lloc: Cinemes Imperial
  • Dimecres 22 de novembre.
    Projecció. Cinema del País Valencià. 'La tarara del Chapao', d'Enrique Navarro.
    Presentació a càrrec del director.
    Lloc: Cinemes Imperial
  • Dimecres 29 de novembre.
    Projecció. 'Saïd', de Llorenç Soler.
    Presentació a càrrec del director.
    Lloc: Cinemes Imperial.
  • Dijous 30 novembre:
    ACTE DE TANCAMENT. Espectacle de llanterna màgica. Amb la projecció d''El cas dels mossos i els gossos de Tura', de Jordi Tomàs.
    Narració i música en viu
    Hora: 19.30 h
    Lloc: Casal Pere Quart
Per a més informació: http://www.cinemacatala.org