La Panera Solidària ha estat impulsada per Som Països Catalans i inclou aportacions de multitud d'entitats i personalitats dels diferents territoris de parla catalana, entre els quals es troben l'Obra Cultural Balear, CIEMEN, Productes de la Terra, Llibreria catalana de Perpinyà o l'actor Toni Albà i els músics Xavi Sarrià (Obrint Pas), Pau Alabajos o Cesk Freixas.
El sorteig de la Panera Solidària amb els docents en lluita es realitzarà el dia 31 d'octubre a Palma. Tots els diners recollits en el sorteig seran destinats a donar suport al mestres en vaga per una educació pública, de qualitat i en català. Podeu consultar els punts de venda de les butlletes solidàries en el següent enllaç: http://sompaisoscatalans.cat/index.php/sorteig/
Des de la Plataforma per la Llengua volem expressar tot el suport i solidaritat amb els docents en vaga i animar a tots els ciutadans a col·laborar en la caixa de resistència, per a les despeses legals i de defensa jurídica i per a ajudes econòmiques a vaguistes que ho puguin necessitar (número de compte 2056-0009-74-4102003418, Caixa Colonya (a nom de l'Obra Cultural Balear). Així mateix, exigim al govern balear la immediata derogació del TIL, que té com a principal objectiu marginar l'ús del català a les aules.