Nòvas ← d’Autras notícias

A un pam de la independència. Com hi arribarem i com la viurem, de Vicent Partal

Després de la pausa del mes d'agost, a la Plataforma per la Llengua de Canet de Mar reprenem les presentacions que anem oferint tot l'any. El divendres 27 de setembre, a les 7 del vespre, us presentarem a la Biblioteca P. Gual i Pujadas el llibre A un pam de la independència. Com hi arribarem i com la viurem, en companyia de l'autor, el periodista Vicent Partal.

A un pam de la independència és la crònica del procés que ens porta des de la gestació de l'Estatut del 2006 -amb la frustració que ens va provocar- fins a la situació actual, amb l'independentisme en el primer pla de l'escena política i social de la Catalunya autonòmica. Com a director de VilaWeb, el principal diari electrònic del país, en Partal ha estat testimoni d'excepció d'aquest procés i de la creixent implicació de la societat civil, que ha desembocat en la desbordant Diada de l'Onze de Setembre del 2012.

Però en Vicent Partal, basant-se en la llarga experiència guanyada com a periodista internacional, també hi reflexiona sobre els diversos processos d'independització que s'han viscut recentment arreu del món, des de la mar Bàltica fins als Balcans, alguns dels quals encara són en curs, com ara el d'Escòcia i el del Quebec. I, en darrer terme, hi exposa el seu ideari sobre les característiques de la Catalunya independent que desitja i creu possible. En té una visió optimista i pragmàtica, convençut que la independència de Catalunya és perfectament possible, i que la tenim a l'abast de la mà.

Compromès políticament i reconegut com a veu de referència per una part ben significativa dels lectors de la premsa de Salses a Guardamar i de Fraga a l'Alguer, en Partal és amb tota seguretat un dels informadors que més han escrit sobre la maduració de les idees sobiranistes que han acabat per situar-se al bell mig del debat polític i que ens han dut a plantar cara desacomplexadament a Espanya.

Vicent Partal Montesinos (Bétera, Camp de Túria, 28 de novembre del 1960) és periodista i director de VilaWeb. Ha treballat també a El Temps, al Diari de Barcelona, a TVE, a Catalunya Ràdio, a El Punt i a La Vanguardia, entre d'altres mitjans. És un dels pioners dels sistemes informatius a internet dels Països Catalans. Ha publicat els llibres Catalunya en l'estratègia militar d'Occident (1987), Els nacionalistes a l'URSS (1988), La revolta nacionalista a l'URSS (1991), Atles de l'Europa futura (1991), Catalunya 3.0 (2001), 11-M: El periodisme en crisi (2004, amb Martxelo Otamendi) i Periodisme quàntic. Fent periodisme a Internet. L'experiència dels primers deu anys de VilaWeb (2007). El juny del 2009 va publicar Llibreta de Pequín, el primer llibre electrònic comercial en català sense edició impresa. És vicepresident de l'European Journalism Centre, amb seu a Maastricht.

Parteja