Amb motiu de la Tercera Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, el passat dilluns 22 d'abril va tenir lloc a Can Pasqual la setena edició del Dictat Català d'Esparreguera, amb un nou rècord de participació, 102 concursants, d'entre els quals
L'acte el van presidir l'alcalde d'Esparreguera, Joan-Paül Udina, i la regidora de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, Núria Valldeperas, que va dictar a tots els assistents un text que havia romàs en secret fins al mateix moment del dictat. Per part de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera va encapçalar l'acte Teresa Barrios. També van presidir el VII Dictat la directora del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller, Imma Pagès, el coordinador d'Ensenyament del CNL, Ramon Font, i el responsable del Servei Local de Català d'Esparreguera i alhora president de la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera, Marc Piera.
Abans que es dictés el text, Teresa Barrios, com a representant de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, va llegir el manifest de la Tercera Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera titulat Salvant els mots.
El Servei Local de Català d'Esparreguera va voler retre homenatge al poeta nacional català Salvador Espriu (1913-1985) afegint-se a tots els actes organitzats en l'Any Espriu. Per això, va proposar el joc d'endevinar l'ortografia correcta de les 129 paraules del text (la puntuació es dictava), que era un fragment del poema "Per una suite algueresa II" de l'obra Per a la bona gent (1984).
La correcció del text va anar a càrrec una altra vegada del Jurat format per tècnics del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller.
El primer premi és un viatge a l'Alguer (Sardenya) de cap de setmana per a dues persones, que s'ha endut la jove esparreguerina d'origen croat Matea Bradi?i?, i la resta de premis són una subscripció gratuïta durant tot l'any 2013 a la revista en català. En el cas de la Categoria Especial d'Alumnes dels Cursos de Català per a Adults, es va regalar un exemplar del Diccionari de la Llengua Catalana de l'Institut d'Estudis Catalans i una subscripció gratuïta a una revista en català.
Els 21 guanyadors, a qui felicitem des d'aquí, són:
1r premi: Matea Bradi?i?
Categoria especial Alumne dels cursos de català per a adults del SLC d'Esparreguera 2012-2013: Maria Teresa Gasca i Aladrén
2n premi: Lluc López i Beltrán
3r premi: Montserrat Roig i Gelabert
4t premi: Queralt Sáez i Feixas
5è premi: Carme Rabadán i Ruiz
6è premi: Roser Alavedra i Carmona
7è premi: Núria Canals i Vendrell
8è premi: Sílvia Alavedra i Carmona
9è premi: Maria Teresa Prats i Margalef
10è premi: Lurdes Boladeras i Fernàndez
11è premi: Lluís Solé i Llordés
12è premi: Anna Llopart Mestres
13è premi: Guadalupe Castellanos Moya
14è premi: Cecília Reifs Prat
15è premi: Elena Fernández Cabrera
16è premi: Joana Navarro Lara
17è premi: Yessenia Martínez Macias
18è premi: Yeray Gómez Esquinas i Roser París i Prats
19è premi: Blai Servent Abad
El Dictat Català d'Esparreguera és una activitat coorganitzada per la Regidoria de Política Lingüística, el Servei Local de Català d'Esparreguera i la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera. Enguany hi han col·laborat la revista local 777 Comunica, l'APPEC, l'agència de viatges Terres Llunyanes d'Esparreguera i la Pastisseria Cal Ferran del carrer de Sant Joan.