Nòvas ← d’Autras notícias

El Manifest de la III Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera homenatja Salvador Espriu

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera ha tornat a ser l'encarregada de redactar el manifest.

La territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera ha redactat el Manifest de la Tercera Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, que homenatja el poeta Salvador Espriu tot parafrasejant alguns dels seus versos.

Per un acord de la Comissió de Cultura i Festes del 2012, coordinada per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Esparreguera, es va demanar a la Plataforma per la Llengua que redactés cada any el manifest de la Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera amb el missatge a la ciutadania de parlar i defensar el català arreu.

El Manifest de la Tercera Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera es titula Salvant els Mots, esmenta l'InformeCAT 2013 i és una crida a ser més valents en l'ús i la defensa del català, intentant que cada esparreguerí es converteixi en un militant per la llengua que en recuperi l'autoestima i que hi destini "temps, ganes, diners, il·lusions, compromís, imaginació i bones actituds envers la llengua catalana i la cohesió social de la nostra vila i país." El manifest acaba amb una interpel·lació: "Per això, el català et necessita a tu, perquè salvis, també, els seus mots, els nostres mots!!!".

Parteja