Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua i Appsencatalà col·boraran per promocionar les aplicacions en català als dispositius mòbils

La Plataforma per la Llengua i Appsencatalà es van reunir per conèixer en profunditat els projectes de les dues entitats i cercar fórmules de col·laboració per tal de promocionar les aplicacions en català per a dispositius mòbils.

Appsencatalà és una nova plataforma d'aplicacions en català per a dispositius mòbils, que realitza un recull i filtrat d'aplicacions existents al mercat que incorporin el català. Actualment, el web ja recull més d'un miler d'aplicacions i la seva presència a Internet i a les xarxes socials va creixent. El principal objectiu de l'entitat és aconseguir que el català sigui una llengua tecnològicament potent i de primera línia com ha passat a Internet. De manera complementària, Appsencatalà promociona i dóna suport als desenvolupadors que aposten pel català i ha establert un circuit de formació tecnològica per a escoles, instituts i universitats per crear materials educatius específics en llengua catalana.

La Plataforma per la Llengua, organització no governamental que treballa per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social, valora molt positivament la tasca d'Appsencatalà per fomentar les aplicacions mòbils en català i es compromet a fer difusió periòdica de les novetats del web. Així mateix, les dues entitats tindran un enllaç mutu i visible als seus webs.

Aquesta primera col·laboració pretén ser l'inici d'una cooperació llarga i fructífera que permeti al català guanyar posicions en les noves tecnologies de la informació i, molt especialment, en l'àmbit de les aplicacions per dispositius mòbils en què el català encara resta lluny de tenir una presència comparable a la que té actualment a Internet. La Plataforma per la Llengua anima socis i simpatitzants a consultar el web i a seguir els perfils públics d'Appsencatalà a xarxes socials com Facebook i Twitter.

Parteja