Nòvas ← d’Autras notícias

S'estrena el primer Post-it art per la llengua!!

El primer Post-it art per la llengua ja és a la xarxa. El vídeo, que recull l'acció que es va organitzar el dia de Sant Jordi a la plaça dels Àngels de Barcelona, es pot veure al canal de Youtube de la Plataforma per la Llengua: www.youtube.com/PlataformaxLlengua. La Plataforma per la Llengua i 25 associacions de persones immigrades van organitzar aquesta activitat de sensibilització, que va dibuixar un mural gegant amb el lema "El català, llengua comuna" gràcies a 10.000 notes adhesives de diferents colors que van anar penjant al llarg de tota la tarda del 23 d'abril els centenars de ciutadans que van passar per l'espai.

L'acció tenia l'objectiu de reivindicar el català com a eina de cohesió social i element d'inclusió per a les persones immigrades. Els milers de post-its que va anar penjant la gent, situats en diferents punts del mural, van formar el lema de la campanya. A més, en cada una de les notes adhesives, els participants hi van escriure una dedicatòria pel català, moltes de les quals varen ser escrites en diferents llengües. La iniciativa va ser conduïda per l'actor Quim Masferrer, de Teatre de Guerrilla, i va comptar també amb la col·laboració activa de nombrosos col·lectius de persones nouvingudes i del grup Txarango, que va protagonitzar l'espot de campanya i que ha cedit el seu tema "Amagada primavera" per al vídeo en stop motion. El vídeo recull el procés de creació del mural.

Per novè any consecutiu, l'ONG del català promou els actes de Sant Jordi sota el lema "El català, llengua comuna" conjuntament amb les següents entitats de nouvinguts per tal de reclamar la llengua com a eix vertebrador del país: Asemblea Cultural Galega de Barcelona (ACGB), Asociación de Mujeres Ecuato-Guineanas E'Waiso Ipola, Asociación Músicos por la Paz y la Integración, Associació Alamanah, Associació Catalana de Residents Senegalesos (ACRS), Associació Cultural Catalana Polonesa (ACCP), Associació Cultural, Educativa i Social Operativa de Dones Pakistaneses (ACESOP), Associació Cultural Mexicano Catalana (MEXCAT), Associació d'Amics del Poble Marroquí (ITRAN), Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Barcelona (AEICB), Associació de Dones Amazigues - Tamettut, Associació de Treballadors Immigrants Marroquins a Catalunya (ATIMCA), Associació de Treballadors Pakistanesos (ATP), Casa Eslava, Centre Cultural Islàmic Camí de la Pau, Centro Boliviano Catalán, Comunitat Palestina de Catalunya, Cornellà Sense Fronteres, El Mirador dels Immigrants, Els Altres Andalusos, Federación de Entidades Americanas en Catalunya (FASAMCAT), Federació d'Entitats Bolivianes a Catalunya (FEDEBOL), Federació d'Entitats Equatorianes a Catalunya (FEECAT), Federació d'Entitats Llationamericanes de Catalunya (FEDELATINA), La Llum del Nord - Associació per a la ciutadania i cooperació entre pobles i Plataforma per la Llengua. L'acte compta amb el suport d'Abacus Cooperativa, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, FGC, Sorli discau, Pans & company, Casa Asia, Txarango, Èxits Produccions & Management, Any Espriu i diversos mitjans de comunicació.

• Per a més informació sobre la iniciativa, visiteu el lloc web: postitartllengua.wordpress.com

• També podeu seguir per Twitter el hashtag #postitartllengu

Parteja