Nòvas ← d’Autras notícias

Granini no és un cas aïllat: el 94% dels productes no respecta la llei d'etiquetatge catalana, segons l'InformeCAT 2013

El cas de Granini, que durant tot el dia d'avui està corrent per la xarxa arran de l'article escrit per la Plataforma per la Llengua al blog "El català suma", no és un cas aïllat: el 94% de productes no respecta la llei d'etiquetatge catalana, segons l'InformeCAT 2013.

El 2012 es van complir 2 anys de l'aprovació de la Llei 22/2010 del Codi de consum, que obliga a etiquetar almenys en català les dades obligatòries dels productes. Però un percentatge altíssim d'empreses, el 94% (9 de cada 10), encara no respecten la llei. És a dir, només un 6% dels productes venuts en supermercats i grans superfícies de distribució de Catalunya etiqueten d'acord amb la legislació vigent. Entre els productes distribuïts amb etiquetatge no normatiu hi ha marques tan conegudes com Danone, Nestlé, Coca-Cola, Casa Tarradellas, Dani, Henkel, Gillete, Nutrexpa, Durex o Fairy. Però sí que s'hi han adaptat Moritz, Damm, Cacaolat, Codorniu, Frit Ravich, Freixenet, Sony, Vichy Catalán, Taurus, Armand Basi, Fagor o Whirlpool. El català és l'única llengua europea amb un nombre similar de parlants que no està plenament normalitzada en l'etiquetatge.

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

Parteja