Nòvas ← d’Autras notícias

'Són bojos, aquests catalans?!', presentació del documental

Plataforma per la Llengua dóna suport al documental Són bojos, aquests catalans?! que es presentarà aquesta mateixa tarda a les set del vespre al carrer Maspons 6-8, situat al barri de Gràcia a Barcelona.

Es tracta d'un documental de David Valls sobre la situació de la nostra llengua en comparació amb d'altres de similars dins del marc europeu. I es que el català és una llengua parlada per ni més ni menys que uns deu milions de persones. Això la fa la novena llengua més parlada de la Unió Europea i una de les 100 llengües més parlades que hi ha al món.

El català és una llengua mitjana, equiparable en nombre de parlants a llengües com el txec, el suec, el búlgar, i té més parlants que el danès, l'estonià, etc. Tot i aquests fets objectius hi ha diverses qüestions que ens hem de plantejar.

Són bojos, aquests catalans?! intentarà donar resposta a preguntes com què succeeix amb el català que no passa amb aquestes altres llengües? Per què el català no es troba en una situació similar a les altres llengües comparables en nombre de parlants en països democràtics? Per què el seu ús no està normalitzat? Per què sovint s'abandona la llengua? Com són els usos reals del català? Quines dificultats hi trobem?

Si voleu veure un petit tast aquí teniu el tràiler

Parteja