Nòvas ← d’Autras notícias

Més d’1 milió de persones llegeixen llibres en català

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

El nombre de lectors de llibres en catala? no para de cre?ixer i la xifra total de lectors en llengua catalana arriba actualment a 1.041.000 de persones. Des de l'any 2007, el nombre de lectors en llengua catalana s'ha incrementat un 9,5%, mentre que els lectors en castella? han baixat un 5,3%. En canvi, s'ha incrementat un 41,4% el percentatge de lectors d'altres llengu?es. El 67,4% de les persones catalanoparlants d'origen afirmen haver llegit un llibre o me?s al llarg de l'any, mentre que aquest percentatge baixa fins al 56,6% per a les persones amb el castella? com a llengua d'origen i al 56,3% per als parlants nadius d'altres llengu?es.

El 51,1% dels catalanoparlants d'origen llegeixen en catala?, el 49% en castella? i el 2,9% en altres llengu?es. El 89% dels castellanoparlants d'origen, en canvi, llegeixen en castella?, el 9,5% en catala? i el 2,1% en altres llengu?es. El 50,5% de les persones que tenen altres llengu?es d'origen diferents al catala? i al castella? llegeixen en castella?, el 38,8% en altres llengu?es i el 13% en catala?.

Parteja

Documents relacionats