Nòvas ← d’Autras notícias

El primer Post-it art per la llengua aplegarà per Sant Jordi 10.000 notes per proclamar l'amor pel català

La Plataforma per la Llengua i 25 associacions de persones nouvingudes impulsen pel dia de Sant Jordi el primer Post-it art per la llengua. L'activitat, que es durà a terme a la plaça dels Àngels de Barcelona, pretén construir un mural que reivindiqui el català com a eina de cohesió social i element d'inclusió per a les persones immigrades. En concret, la Plataforma per la Llengua proposa enganxar 10.000 notes adhesives a un plafó de dinou metres per dibuixar-hi finalment el lema "El català, llengua comuna".Mira l'espot aquí!

La iniciativa començarà a 2/4 de 5 de la tarda ireunirà centenars de persones que escriuran una dedicatòria al català abans d'enganxar el seu post-it. L'acte té el suport actiu de col·lectius de persones nouvingudes i, de fet, es pretén que els missatges personals s'escriguin en les diverses llengües que conviuendiàriament amb el català. L'actor Quim Masferrer conduirà l'activitat i animarà els participants a llegir els seus desitjos per a la llengua des de l'escenari que s'instal·larà a la plaça. A més, qui vulgui ja pot fer arribar des d'aquesta setmana el seu missatge através de l'etiqueta #postitartllengua a Twitter, mitjançant la pàgina de Facebook de Plataforma per la Llengua, per correu electrònic o també a través del blog específic postitartllengua.wordpress.com.

L'activitat que prepara l'ONG del català per aquest Sant Jordi es gravarà en stop motion fins a les 7 de la tarda de manera que, un cop estigui enllestit, es podrà veure el procés de creació del mural. La campanya es difondrà per les xarxes socials.

Quan s'acabi l'acció, es llegirà el manifest "El català, llengua comuna" i es tancarà l'activitat amb les actuacions de la Barcelona Coral Àsia, dirigit per Carles Josep Comelade i, del Taller de Músics que, sota la batuta de Vicens Martín, musicaran poemes de Salvador Espriu. Aquest concert s'ha programat paral·lelament dins els actes que s'estan duent a terme en l'any Espriu.

L'activitat ha comptat amb el suport del grup Txarango que de forma desinteressada ha cedit la cançó ‘Amagada primavera' per a l'espot promocional de la campanya. El trobareu en aquest enllaç: http://youtu.be/IGXd0AtsPw4

La iniciativa d'aquest any planteja un cop més els valors del català com a eina de cohesió social per a les persones que arriben i conviuen a casa nostra. Amb el lema ‘El català, llengua comuna' i per novè any consecutiu, l'ONG del català es coordina amb les següents entitats denouvinguts per reclamar la llengua com eix vertebrador de país: Asemblea Cultural Galega de Barcelona (ACGB), Asociación de Mujeres Ecuato-GuineanasE'Waiso Ipola, Asociación Músicos por la Paz y la Integración, Associació Alamanah, Associació Catalana de Residents Senegalesos (ACRS), Associació Cultural Catalana Polonesa (ACCP), Associació Cultural, Educativa i Social Operativa de Dones Pakistaneses (ACESOP), Associació Cultural Mexicano Catalana (MEXCAT), Associació d'Amics del Poble Marroquí (ITRAN), Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Barcelona (AEICB), Associació de Dones Amazigues - Tamettut, Associació de Treballadors Immigrants Marroquins a Catalunya (ATIMCA), Associació de Treballadors Pakistanesos (ATP), Casa Eslava, Centre Cultural Islàmic Camí de la Pau, Centro Boliviano Catalán, ComunitatPalestina de Catalunya, Cornellà Sense Fronteres, El Mirador dels Immigrants, Els Altres Andalusos, Federación de Entidades Americanas en Catalunya (FASAMCAT), Federació d'Entitats Bolivianes a Catalunya (FEDEBOL), Federació d'Entitats Equatorianes aCatalunya (FEECAT), Federació d'Entitats Llationamericanes de Catalunya (FEDELATINA), La Llum del Nord - Associació per a la ciutadania i cooperació entre pobles i Plataforma per la Llengua.

L'acte compta amb el suport d'Abacus Cooperativa, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, FGC, Sorli discau, Pans & company, Casa Asia, Txarango, Èxits Produccions & Management, Any Espriu i diversos mitjans de comunicació.

Per a més informació sobre la iniciativa, visiteu el lloc web: postitartllengua.wordpress.com

També podeu seguir les darreres novetats sobre la iniciativa per Twitter, mitjançant el hashtag #postitartllengua

Parteja