Nòvas ← d’Autras notícias

La Viquipèdia inclou gairebé el doble d’articles sobre territori en català que en castellà, segons l'InformeCAT

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

El catala? e?s una de les llengu?es me?s actives a Viquipe?dia, amb gairebe? 400.000 articles a gener de 2013, i la versio? catalana ocupa la quinzena posicio? en nombre d'articles publicats. Una vitalitat que e?s especialment destacable en els articles sobre el territori, o georeferenciats. Un estudi ha posat de manifest que el nombre d'articles sobre el territori escrits en catala? (35.000) superen de molt (de me?s d'un 45%) els escrits en castella? a l'Estat espanyol (19.000) i destaca que e?s un fet excepcional que una llengua minorita?ria en un territori superi a la majorita?ria. Aquests resultats mostren l'intens treball realitzat pels viquipedistes catalans en la tasca de descriure l'entorn fi?sic i urba? del territori i la extraordina?ria vitalitat de la versio? catalana de la Viquipe?dia.

Parteja

Documents relacionats