Nòvas ← d’Autras notícias

El català és la 7a llengua més apresa a Europa, segons l'InformeCAT

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

L'Eurobaro?metre del 2012 recull dades sobre els coneixements lingu?i?stics dels ciutadans de la Unio? Europea. Un dels resultats me?s sorprenents e?s la posicio? de la llengua catalana en el ra?nquing de llengu?es apreses, e?s a dir, les llengu?es no maternes que dominen els ciutadans europeus. En aquest ra?nquing el catala? ocupa la setena posicio?, tan sols superada per llengu?es amb un volum molt superior de parlants. L'angle?s e?s la llengua me?s apresa a la Unio? Europea; el 20,09% dels ciutadans europeus declaren dominar-la com a segona o tercera llengua. El catala? ocupa la setena posicio?, nome?s per darrere del france?s, l'alemany, el castella?, el rus i l'italia?; el 0,74% dels ciutadans europeus afirmen haver apre?s el catala?, una proporcio? superior a la del cas del suec, el neerlande?s, el txec o el polone?s.

Parteja