Nòvas ← d’Autras notícias

Més d'1 milió de persones llegeix diaris en català a Catalunya, segons l'InformeCAT

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

En els darrers anys, el paper del catala? en els mitjans de comunicacio?, i me?s concretament, en la premsa escrita, ha experimentat un augment espectacular. Han sorgit noves capc?aleres i diaris publicats tradicionalment en castella? han incorporat la llengua catalana. A causa d'aixo?, la lectura de diaris en catala? continua creixent any rere any, i, per exemple, en l'u?ltim any, el nombre de lectors de premsa en catala? ha crescut un 36% (al voltant de 574.134 nous lectors). Actualment, ja sumen me?s de 1.097.000, una xifra mai assolida amb anterioritat. Els diaris en catala? me?s llegits segons les dades del Baro?metre de la Comunicacio? i la Cultura de novembre de 2012 so?n La Vanguardia (edicio? en catala?), amb 453.000 lectors; El Perio?dico (edicio? en catala?), amb 338.000 lectors; El Punt Avui, amb 200.000 lectors i l'ARA, amb 121.000 lectors. Me?s de la meitat dels lectors del principal diari de Catalunya (La Vanguardia) trien l'opcio? en catala? i gairebe? la meitat dels lectors trien la versio? catalana en el cas del segon diari me?s llegit (El Perio?dico).

Parteja