Nòvas ← d’Autras notícias

L’irlandès és llengua oficial d’Estat amb 77.000 parlants i el català no ho és amb 6 milions

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

Tot i que uns 6 milions de ciutadans parlen catala? habitualment a Espanya, entre un 10 i un 15% de la poblacio?, el catala? continua sense ser llengua oficial d'Estat ni de la Unio? Europea (UE). Aquesta situacio? contrasta amb casos com el d'Irlanda. 77.000 persones parlen de manera habitual l'irlande?s a Irlanda, un 1,8% de la poblacio? del pai?s. E?s a dir, el catala? es parla gairebe? 80 cops me?s que l'irlande?s, pero?, tot i ser molt menys parlat, l'irlande?s e?s reconegut com a llengua oficial de l'Estat i Irlanda va demanar que fos oficial tambe? a la Unio? (2007). Espanya no reconeix el catala? com a llengua oficial de l'Estat i mai no n'ha demanat l'oficialitat a la UE. El cas espanyol e?s excepcional tambe? perque? la resta d'estats de la UE ja han reconegut com a oficials d'Estat les llengu?es pro?pies amb me?s de 5 milions de parlants (el catala? en te? uns 10).

Parteja

Documents relacionats