Nòvas ← d’Autras notícias

El catala?, la 19a llengua me?s utilitzada a Twitter, segons l'InformeCAT

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

Un grup d'investigadors de diferents universitats han publicat un estudi en que? analitzen les llengu?es me?s utilitzades pels usuaris a Twitter, a partir de la recopilacio? d'una mitjana de 650.000 piulades dia?ries durant dos anys. L'estudi detecta que la popular xarxa social utilitza al voltant de 80 llengu?es diferents. El catala?, amb gairebe? 100.000 usuaris, ocupa la dinovena posicio? en el ra?nquing de llengu?es me?s utilitzades, just darrere del xine?s, i per sobre de llengu?es amb me?s parlants, com ara el romane?s o l'hongare?s. D'altra banda, al juny de 2012, despre?s d'una multitudina?ria campanya ciutadana, la companyia californiana va posar en funcionament la versio? en catala?. Al gener de 2013 els usuaris que utilitzen la versio? catalana de Twitter han arribat als 85.000: e?s a dir, en 8 mesos, la versio? en catala? ha sumat me?s de 10.000 nous usuaris mensuals de mitjana. L'enorme activitat del catala? en una de les xarxes socials de refere?ncia demostra que la comunitat catalana a la xarxa e?s molt activa i compta amb una prese?ncia superior a la que li correspondria per dimensio? demogra?fica.

Aquest mes de març es compleixen set anys de la creació de la xarxa social Twitter, aniversari que es va poder celebrar amb milers de piulades en català.

Parteja

Documents relacionats