Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua i WICACC demanen a TripAdvisor que deixi de vetar els comentaris en català i que implementi una versió del web en la nostra llengua

La Plataforma per la Llengua i WICACC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits cívics) han enviat una comunicació a TripAdvisor, popular web de viatges que permet als usuaris recopilar informació sobre viatges, publicar ressenyes i comentar opinions d'altres usuaris. Ho han fet després de rebre diverses queixes d'usuaris que no han pogut publicar els seus comentaris a la web pel fet de ser escrits en llengua catalana.

En la comunicació enviada, les dues entitats recorden a la companyia que el català és una llengua mitjana parlada per més de 9,5 milions de persones i oficial en un territori de més de 13 milions habitants, entre altres informacions sociodemogràfiques. De manera complementària, s'ha posat especial atenció en la destacada presència del català en les noves tecnologies de la informació, amb dades com, per exemple, que dels 10 webs més visitats del món 6 disposen de versió en català, que les dues principals xarxes socials Facebook i Twitter tenen versió en aquesta llengua o que importants webs del sector de viatges i turisme com Booking, Ryanair, Vueling, Iberia o Easyjet també disposen de les informacions del web corporatiu en català.

També s'ha pogut copsar que el popular web de viatges TripAdvisor disposa de versions lingüístiques en llengües menys parlades que el català, com ara el noruec o el danès, o d'una dimensió semblant, com el grec o el suec. Per tant, s'ha demanat a la companyia americana que permeti processar opinions dels usuaris en català i que en el menor temps possible implementi una versió completa del web en llengua catalana.

Parteja