Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua us recomana el concert demà al Tradicionàrius

El Centre Artesà Tradicionàrius acull demà una vetllada per acostar les Terres de l'Ebre a la resta del territori amb la presentació del documental Sègula, lo futur de les Terres de l'Ebre del director Mario Pons Múria.

L'ofici de sirgar va ser un dels més durs lligats a la navegació fluvial del riu Ebre i ara, un segle després de la seva desaparició, ha esdevingut un símbol d'identitat per la seva vinculació cultural i emotiva amb el riu i per tot l'esforç que representa. L'audiovisual pretén commemorar aquest antic ofici.

Tot seguit la nit continuarà amb un concert de Los Sirgadors, un grup que mescla el cant tradicional de batre i jota deltaica amb ritmes vinguts del blues i country del Missisipi. Los Sirgadors, a més, han preparat un homenatge al cantador Juanito Aragonés, improvisador de la jota versada de les Terres de l'Ebre i cantant del mític grup Telstar.

La Plataforma per la Llengua no es perdrà l'oportunitat d'ésser present en aquesta nit que vol ser un acte d'agermanament per la defensa de la llengua, la cultura i la identitat catalana.

Parteja