Nòvas ← d’Autras notícias

Al Tall s’acomiada de Catalunya amb un crit a favor de la Plataforma per la Llengua

En un concert emotiu, l'històric grup valencià reclama el suport decidit per defensar la llengua catalana arreu dels Països Catalans.

El passat dijous 14 de febrer el grup valencià Al Tall es va acomiadar dels escenaris del Principat després d'una llarga trajectòria de 38 anys dedicada a la cançó popular i d'arrel folklòrica del País Valencià cantant ininterrompudament en llengua catalana.

Per a aquest llarg i emotiu darrer concert als escenaris catalans, compartit entre els festivals Tradicionàrius i BarnaSants, Al Tall es va envoltar d'amics cantants que van oferir un llarg recital de cançons conegudes pel nombrós públic que va omplir l'Auditori de Barcelona: Xavi Sarrià i Miquel Gironès (d'Obrint Pas), Miquel Gil, Francesc Ribera Titot, Jaume Arnella, Jordi Fàbregas (d'El Pont d'Arcalís), l'occità Jan Maria Carlotti, el guitarrista Toni Xuclà, La Nova Euterpe i un grup de dolçaineres, entre d'altres.

El fundador del grup valencià Vicent Torrent va aprofitar l'ocasió, en el tram final del concert, per a saludar afectuosament la Plataforma per la Llengua i per demanar a tots els presents que se'n fessin socis. Es va posar com a exemple ell mateix, que és un dels socis que té l'ONG del català al País Valencià.

Al Tall, amb una vintena de discos publicats des de 1975, és el referent de moltes generacions de catalans que han treballat des de la música i la conscienciació perquè el català esdevingui la llengua de cultura i d'ús social arreu dels Països Catalans, sense deixar mai enrere el discurs social i solidari. Bona mostra del seu gran paper com a referent és el fet que moltes de les seves cançons van ser cantades pel públic a cor què vols: "Lladres", "Processó", "Darrer diumenge d'octubre", "Cançó de la llum", "A Miquel Grau" i les emblemàtiques "Cant dels Maulets" i "Tio Canya".

Parteja