Nòvas ← d’Autras notícias

2012, l’any amb més parelles lingüístiques que mai!

Plataforma per la Llengua ha desenvolupat durant el 2012 el programa Voluntariat lingüístic amb uns excel·lents resultats.

El Voluntariat lingüístic consisteix en posar en contacte una persona que està aprenent català amb una persona catalanoparlant per tal de practicar la llengua en un ambient distès: passejant, en un bar, en un centre cívic, a la Biblioteca, assistint a un espectacle, fent una excursió...

Aquesta iniciativa individual ciutadana combina dos aspectes que junts han donat molts bons fruits: la difusió del català entre la població immigrada i la cohesió social, amb la reflexió que això comporta per ambdues parts sobre el concepte de la diversitat com a valor culturalment positiu i enriquidor.

A més a més, la iniciativa incideix en un aspecte clau per millorar l'actitud lingüística dels catalanoparlants: superar la dificultat de mantenir la llengua catalana encara que la fluïdesa de l'interlocutor no sigui completa, com a signe d'hospitalitat i d'acceptació de l'altre i no pas com a signe de mala educació.

Al llarg del 2012 hem convocat més de 90 persones, formant 47 parelles noves a banda del suport rebut per part del teixit associatiu, escoles, mitjans de comunicació, etc.

El perfil del voluntariat és molt heterogeni: són persones d'entre vint i setanta anys, amb un major predomini de les dones. Pel que fa als orígens dels aprenents, la major part són de l'Amèrica Llatina, però també n'hi ha de l'Àfrica, d'Europa i alguns espanyols.

Un any més, doncs, volem fer una crida a la ciutadania perquè participi en una nova edició d'aquesta campanya, que iniciem amb molta empenta el 2013. En total, una hora a la setmana durant 10 setmanes. T'hi apuntes?

Si tens més de 16 anys i vols ser voluntari només t'has de posar en contacte amb nosaltres a través del telf. 933211803 o del correu vxl@plataforma-llengua.cat

Amb el vostre suport esperem seguir, un any més, fent un servei a la llengua allà on més ho necessita: al carrer!

Parteja