Nòvas ← d’Autras notícias

Demà, acte d'homenatge a Martí Gasull! Queden molt poques entrades! No hi faltis!

La Plataforma per la Llengua celebrarà demà a partir de 2/4 de 9 del vespre l'acte d'homenatge a Martí Gasull i Roig, fundador de l'entitat, mort fa tres mesos i mig en un accident a l'Himàlaia. En aquests moments, l'aforament està gairebé complet, però encara queden algunes entrades. No hi pots faltar! L'acte tindrà lloc a la sala gran del Teatre Nacional de Catalunya (TNC), serà presentat per la periodista Mònica Terribas, i entre els assistents hi haurà una àmplia representació institucional i de la societat civil del país

Amb aquest acte, l'entitat vol recordar la figura de Gasull i fer un repàs de la seva trajectòria personal i professional i del seu imprescindible paper en l'extensió de l'ús social de la llengua catalana.

L'homenatge combinarà elements audiovisuals vinculats a la trajectòria vital, professional i ideològica de Martí Gasull i actuacions musicals en directe provinents d'arreu dels Països Catalans. L'acte també comptarà amb la intervenció de diverses persones que el conegueren directament o indirectament. Tot serà presentat i conduït per la reconeguda periodista Mònica Terribas. La productora Benecé s'encarrega del disseny i la producció de l'acte i del muntatge audiovisual.

L'acte s'ha dissenyat de manera que serà un homenatge però també un compromís per la llengua catalana. En un moment en què s'han intensificat sentències i atacs de tota mena en contra del català, en què es vol posar fi al model d'immersió lingüística a les escoles, bloquejar el reconeixement de la llengua i impossibilitar tenir un marc jurídic propi, l'acte vol fer prendre consciència, a través del record de l'exemple i de la feina feta per Martí Gasull, de la importància de les actituds fermes individuals de tots plegats i de la feina capdavantera i rigorosa que realitza i continuarà realitzant la Plataforma per la Llengua.

Gasull va perdre la vida al mont Manaslu, a l'Himàlaia, quan una allau va caure sobre el campament base on descansaven ell i altres companys d'expedició. Martí Gasull era un alpinista experimentat i havia fet diverses expedicions a l'Himàlaia. La seva mort va ocasionar centenars de mostres espontànies de suport i de condol. A més, diverses entitats i institucions han premiat a títol pòstum la seva trajectòria impecable i fructífera en el món de l'activisme lingüístic. L'últim guardó que ha rebut ha estat la Creu de Sant Jordi a títol pòstum atorgada per la Generalitat de Catalunya.

Si encara no has confirmat la teva assistència afanya't a fer-ho perquè preveiem que l'aforament estarà complet. Per fer-ho pots adreçar-te al correu electrònic actemarti@plataforma-llengua.cat o al telèfon 93 321 18 03. No hi pots faltar!

Parteja