Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua rep el Premi Aina Moll i Marquès a la Nit de la Cultura 2012 a Manacor

La Plataforma per la Llengua va rebre, el passat divendres 14 de desembre, el Premi Aina Moll i Marquès, en reconeixement a la tasca feta en favor de la llengua catalana, en el marc de la celebració de la Nit de la Cultura 2012 organitzada per l'Obra Cultural Balear.

En el moment de rebre el guardó es va recordar la figura de Martí Gasull mentre es projectaven de fons imatges seves. Durant la gala es van guardonar també diverses persones i entitats que treballen en el marc de la lluita i la difusió de la llengua catalana, entre elles l'Associació Bany-Al-Bahar de Banyalbufar, el pedagog Cels Calviño, la Plataforma Crida, COAPA, Assemblea de Mestres i Professors en català, Enllaçats pel català, l'actor Antoni Gomila, els autors del Diccionari de partits polítics de les Illes Balears, el musicòleg Francesc Vicens, el grup musical Obrint Pas i es va fer un reconeixement als vaguistes de fam Jaume Bonet i Tomeu Amengual i als treballadors i voluntaris de l'entitat.

L'acte es va celebrar en un Auditori de Mancor ple de gom a gom, en un ambient de parlaments reivindicatius arran de les darreres polítiques agressives contra la llengua i la cultura dels governs de Bauzá i Rajoy. També es va recordar els 150 anys del naixement del manacorí Mossèn Alcover i els 50 anys de l'Obra Cultural Balear.

La Nit de la Cultura més multitudinària de la història va ser enregistrada per Televisió de Catalunya i serà emesa en diferit el proper 6 de gener a les 23.30 hores, pel Canal 33 i per TV3.cat (no per IB3 que, com ja va succeir l'edició anterior, ni tan sols va contestar l'oferiment que li va fer l'entitat per rentransmetre-la).

Parteja