Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua opina sobre el futur de la llengua catalana en una taula rodona al Palau Robert

L'acte "La llengua catalana, cap a un nou escenari: el punt de vista de les entitats" es va celebrar el dimarts passat al Palau Robert (Centre d'Informació de Catalunya, Passeig de Gràcia, 107). En Francesc Marco, representant de la Plataforma per la Llengua, va aportar el punt de vista de l'entitat respecte els diversos temes que es van tractar a la taula rodona.

En Francesc Marco va comentar que des de la Plataforma per la Llengua constatem l'existència d'una paradoxa pel que fa al català: tot i tractar-se d'una llengua amb un fort potencial, amb milions de parlants i molta presència en les noves tecnologies, el català encara no disposa d'un marc jurídic propi més enllà de les competències autonòmiques.

Malgrat això, en Francesc Marco va remarcar que la Plataforma per la Llengua és optimista respecte el futur del català i que ara cal encarar tres grans reptes: respondre els atacs que està patint la llengua catalana, consolidar l'àmbit d'acollida dels nouvinguts fent del català la llengua comuna i de cohesió social i, per últim, enfortir la llengua en l'àmbit socioeconòmic i empresarial.

La taula rodona, emmarcada en l'exposició "Avancem amb el català. 30 anys treballant per la llengua", va donar a lloc a moltes opinions d'allò més interessants respecte el català. Si esteu interessats en escoltar-les podeu visionar tot l'acte al complet aquí

Parteja