Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua celebra avui el seu 19è aniversari amb dos nous premis a la seva trajectòria i amb nombrosos projectes en marxa

Avui, 12 de desembre, la Plataforma per la Llengua compleix 19 anys de treball incansable i efectiu en favor de la llengua catalana. L'aniversari arriba en una etapa de plena activitat i justament quan l'ONG del català acaba de rebre dos nous premis a la seva trajectòria, el Premi Voluntariat 2012 en la categoria de vot popular, que es va lliurar ahir, i el premi Aina Moll i Marquès, concedit per l'Obra Cultural Balear, que es va fer públic ahir mateix i que s'entregarà en un acte aquest divendres.

A més, la Plataforma per la Llengua es troba aquests dies en plena campanya #RaonspelCatalà. Aquesta nova campanya de sensibilització té com a principal objectiu situar el paper de la llengua en el debat públic i per denunciar els constants atacs que rep el català i demana als ciutadans i ciutadanes que diguin quines són les raons per les quals parlen i viuen en català. Veieu-ne tota la informació aquí i el vídeo de la campanya al nostre canal de Youtube: http://www.youtube.com/plataformaxllengua.

La història de la Plataforma per la Llengua s'enceta el 12 de desembre de 1993, quan en una acció històrica i considerada rècord Guinness, es van reunir 17.000 llaunes de Coca-Cola a la plaça de Catalunya de Barcelona formant el text "ETIQUETEU EN CATALÀ". La Plataforma per la Llengua naixia el mateix any que s'havia dissolt la Crida a la Solidaritat, i tenia la voluntat d'esdevenir una eina potent, útil i de referència per servir el país. Des d'aleshores hem avançat molt, hem aconseguit molts resultats però encara resten molts reptes per aconseguir. Per això, necessitem la teva ajuda: el millor regal, fes-te soci de la Plataforma per la Llengua. Ens cal tothom!

Parteja