Nòvas ← d’Autras notícias

Milers de persones arreu de Catalunya surten al carrer per defensar la immersió lingüística

Milers de persones van respondre ahir a la crida de Somescola.cat i van omplir places i carrers de més d'una setantena de municipis de tot Catalunya per defensar el model d'escola catalana i la immersió lingüística. La mobilització més nombrosa va ser la de Barcelona, on es van reunir unes 4.500 persones.

Les concentracions van sorgir com a resposta a l'esborrany de la nova llei LOCME proposada pel Ministerio de Educación encapçalat pel ministre José Ignacio Wert.

A Barcelona, unes 4.500 persones van omplir la plaça Sant Jaume en la concentració que va convocar Somescola.cat sota el lema "Per un país de tots, l'escola en català". Els músics Feliu Ventura, Marina Rossell i el filòleg Isidor Marí van ser els encarregats de llegir el manifest amb tres parlars diferents del català per reivindicar tots amb una sola veu un model d'escola que garanteixi l'ús i l'aprenentatge del català en tots els territoris de parla catalana.

Un cop llegit el manifest, representants de les entitats que formen Somescola.cat van entregar el text al President de la Generalitat, Artur Mas, la Consellera d'Ensenyament, Irene Rigau i al Conseller de Cultura, Ferran Mascarell, al Palau de la Generalitat.

Parteja