Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua distribueix vocabularis bàsics per al sector de la restauració xinesa de Tarragona

L'ONG del català facilita als treballadors de bars i restaurants xinesos de la ciutat una eina útil per tenir present el vocabulari més habitual en els seus espais laborals. D'aquesta manera, des de l'entitat es proposa d'una banda un contacte directe amb aquells conceptes més utilitzats -que paral·lelament haurien de complementar-se amb els cursos oferts de llengua- i de l'altra, garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants com a consumidors dels seus serveis de restauració.

L'actuació forma part del seguit de programes i campanyes de l'àrea d'acollida lingüística de la Plataforma per la Llengua, que s'ha extès territorialment gràcies a la tasca dels voluntaris de l'entitat a les comarques tarragonines. Aquesta distribució a Tarragona ciutat complementa la realitzada al mateix sector socioeconòmic, a la capital del Baix Camp, que s'explicava a https://www.plataforma-llengua.cat/noticies/interior/1576 i on es detallava que les targetes inclouen el repertori bàsic de salutacions ("bon dia", "bona nit", "adéu-siau", etc) i diverses expressions relacionades amb l'atenció al client en un establiment de restauració ("Què voleu prendre?", "Teniu taula reservada?", etc). També s'inclou un petit vocabulari de termes relacionats amb el sector, com ara "cafè", "tallat", "aigua", "vi", "entrepà", "compte", "canvi", etc, així com els números de l'1 al 10 i les desenes fins a cent.

Parteja