Nòvas ← d’Autras notícias

Cacaolat ja parla català

Sis mesos després que l'entitat ho demanés a l'empresa, els diferents envasos del popular batut ja són etiquetats en català. Cada vegada més productes de gran consum s'estan adaptant als requisits lingüístics establerts en el Codi de Consum de Catalunya.

Cacaolat ja parla el català. El popular batut de xocolata, adquirit recentment per Damm i Cobega, ha incorporat recentment la llengua catalana en l'etiquetatge. Els diferents envasos del producte a disposició dels consumidors disposen de les informacions en català, castellà i anglès. Amb la introducció del català en l'etiquetatge, els productes Cacaolat s'han adaptat als requisits lingüístics previstos en la Llei 22/2010 del Codi de consum de Catalunya.

La Plataforma per la Llengua s'havia posat en contacte amb l'empresa diverses vegades per demanar-los la introducció de la llengua catalana en l'etiquetatge i respecte envers els drets lingüístics dels consumidors. Aquesta primavera l'empresa va acollir positivament les demanades i es va comprometre a utilitzar el català en els envasos del popular batut de cacau. No ha estat fins al setembre d'enguany que s'han començat a distribuir en tota mena de superfícies.

La introducció del català en l'etiquetatge dels productes Cacaolat permet a l'empresa crear nous lligams amb els consumidors i el territori, així com fidelitzar els clients. En aquest sentit, les empreses que actuen dins l'àmbit territorial de Catalunya han de tenir en compte que el català és un recurs necessari, una inversió i un benefici per a l'empresa i per a la comunitat.

Des de la Plataforma per la Llengua es valora positivament el progressiu creixement del català en l'etiquetatge de productes de gran consum. Tot i així, l'entitat recorda que moltes empreses encara no s'han adaptat als requisits lingüístics establerts al Codi de consum de Catalunya i les insta a seguir l'exemple de Cacaolat.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin