Nòvas ← d’Autras notícias

Al Tall rep la medalla de plata del Consell Valencià de Cultura

Plataforma per la Llengua va assistir ahir a l'acte de lliurament de la Medalla de Plata al grup Al Tall al Palau de Forcalló de València. Un reconeixement on s'ha volgut homenatjar la trajectòria musical d'Al Tall de 38 anys d'història com referent de la tradició musical popular valenciana.

Durant l'acte dos dels fundadors del grup, Vicent Torrent i Manuel Miralles van demanar públicament al Consell Valencià de Cultura: "un pronunciament i una valoració entorn a la producció i l'oferta que molts cantants i músics valencians, tant actualment com anteriorment a través de vàries generacions, han confeccionat i estan confeccionant en la nostra llengua i que, -com altres sectors culturals en la nostra terra-, encara pateixen el soterrament sota les ruïnes que va causar en el nostre país i en la nostra cultura aquella envestida brutal que fon el Decret de Nova Planta".

Torrent també va recordar que durant la trajectòria musical han tingut la possibilitat de fer immersió lingüística musical en la cançó popular valenciana. I va mostrar la seva preocupació per saber si: "progressarà la via de normalitzar el llenguatge musical de la tradició com eina expressiva, útil i moderna?"si "progressarà la incidència social dels grups i cantants que fan música en valencià?" i si "progressarà l'adhesió del poble per la normalització de la nostra llengua".

A l'acte també hi van assistir membres de la formació musical i  personalitats del món de la política.

Gràcies Al Tall i enhorabona!

Parteja