Nòvas ← d’Autras notícias

La Delegació del govern espanyol a Catalunya no vol respondre davant una retenció a l’aeroport per parlar català

Després dels fets del passat 7 de setembre a l'Aeroport del Prat a un membre de la Plataforma per la Llengua, el Síndic de Greuges va adreçar-se a la Delegació del Govern espanyol per demanar un informe sobre els fets ocorreguts.

Passats els terminis legals per rebre una resposta, no hi ha hagut - segons es comunica des del Síndic de Greuges - cap mena de comunicació. Des del Síndic s'insistirà per tal que hi hagi una explicació i es pugui rebre un informe oficial del què va passar.

El passat 7 de setembre el membre de la Plataforma per la Llengua, Bernat Gasull, retornava a Barcelona en un vol procedent de fora de la Unió Europea. Al control fronterer, on presentava el DNI, el funcionari policial li va exigir que li digués el número en llengua castellana. El membre de l'entitat li va oferir el document i li va escriure el número en un paper, però el policia va insistir-li de manera agressiva que li digués el número en castellà.

Després de vint minuts en els quals els agents van dirigir comentaris despectius i nombroses vexacions orals a Gasull, els policies van cercar una suposada traductora i en Bernat va dir-li els números del DNI, que ella va anar traduint al castellà als agents de l'ordre. Abans de deixar-lo marxar, li van demanar altres dades com l'adreça i el telèfon.

La Plataforma per la Llengua vol recordar que els ciutadans tenen reconegut el dret adreçar-se oralment i per escrit en català a qualsevol organisme de l'Administració, tant la de l'Estat com l'autonòmica, a través de l'Estatut d'autonomia i la Llei de política lingüística. Per tant, l'actuació dels Guàrdies Civils de l'Aeroport de Barcelona en aquest cas va vulnerat la legislació legal vigent.

Parteja