Nòvas ← d’Autras notícias

Més de 250 institucions i grans entitats es comprometen a consumir productes etiquetats en català

La Plataforma per la Llengua i l'Associació en Defensa de l'Etiquetatge en Català (ADEC), conjuntament amb els alcaldes de Cornellà de Llobregat, Montagut i Oix i Teià, el regidor de l'Ajuntament de Tarragona, el regidor de Cultura de Vic i el rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, han presentat avui al Col·legi de Periodistes de Catalunya els resultats de la campanya 'A Taula, en Català', que té com a objectiu principal incrementar la demanda dels productes etiquetats en català per tal d'aconseguir la normalització de la llengua catalana en aquest àmbit. La campanya promou que grans entitats i institucions del país es comprometin a consumir productes etiquetats en català, començant per uns productes en concret amb una àmplia oferta en el mercat (aigües, vins, caves, cerveses, begudes refrescants). De moment, més de 200 ajuntaments i més d'una cinquantena d'entitats públiques i privades s'han compromès a consumir productes en català.

 

Entre les entitats adherides hi ha ajuntaments com els de Tarragona, Lleida, Cornellà de Llobregat, Manresa, Vic o Vilafranca del Penedès, entre molts altres; nou consells comarcals; quatre universitats; diversos partits polítics com CDC, UDC, ERC, ICV i PSC; i entitats com el Futbol Club Barcelona, l'Associació Catalana de Municipis i Comarques, l'Associació Catalana de Professionals o la Fundació Jaume Bofill, entre d'altres, i les peticions continuen arribant. Vegeu aquí el llistat amb totes les adhesions.

D'altra banda, des de l'any 2000, quan es va posar en marxa la campanya, l'etiquetatge en català ha experimentat un augment molt significatiu en el sector tractat. Per exemple, l'etiquetatge en català en les empreses catalanes d'aigües envasades gairebé s'ha doblat en els últims cinc anys, passant de 25 a 45 empreses.

Pel que fa als vins i caves de denominació d'origen, l'increment en el mateix període ha estat d'un sol producte el 2001 a 25 aquest any. Igualment, el nombre d'empreses de cervesa que etiqueten en català ha passat d'una a 7 en aquest període, i el d'empreses de cola, de 0 a 5. Globalment, el nombre d'empreses que etiqueten en català ha passat de poc més de 200 a gairebé 1.800 des del 1989, segons dades del catàleg de l'ADEC. Cliqueu sobre aquest enllaç per tneir més informació sobre la campanya.

A la roda de premsa hi han assistit, avalant la iniciativa i donant suport a les entitats organitzadores, representants d'algunes de les institucions que han donat suport a la campanya, com l'alcalde de Cornellà de Llobregat, Antonio Balmón, l'alcalde de Teià, Andreu Bosch, l'alcalde de Montagut i Oix, Narcís Ribas, el regidor de l'Ajuntament de Tarragona i President Delegat del Centre de Normalització Lingüística de Tarragona, Santiago Pallàs, el regidor de Cultura de Vic, Jaume Puig, i el rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Lluís Ferrer.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin