Nòvas ← d’Autras notícias

Avui el Govern lliurarà la Creu de Sant Jordi a Martí Gasull a títol pòstum

El Govern de Catalunya va decidir el passat 9 d'octubre atorgar a títol pòstum la Creu de Sant Jordi a Martí Gasull, per la seva tasca en favor de la llengua catalana realitzada a través de la Plataforma per la Llengua. La Creu es lliurarà aquesta tarda al Palau de la Generalitat.

Martí Gasull, un dels fundadors de la Plataforma per la Llengua i màxim impulsor de l'entitat, rep aquest reconeixement a títol pòstum. En anterioritat ja s'havia concedit aquest guardó a títol pòstum a Francesc Rovira i Beleta. El Govern ha valorat "l'aportació vital" de Martí Gasull a la defensa de llengua catalana.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya.

La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans o entitat pot demanar que s'atorgui aquest guardó a alguna persona, ja sigui física o jurídica.

Parteja